måndag 28 september 2015

En lyckad dag i dubbel bemärkelse

Det var inte bara vädret som var strålande denna dag, vi hade också en suverän gårdsloppis.

Fast man hade ju önskat att fler hyresgäster i området hade vågat sig ut på gräsmattorna med sina tillhörigheter, men som vi alla vet så kan man inte få allt man önskar sig eller hur?

En sak grumlade dock glädjebägaren något och det var att vår gårdsloppis krockade med Sävedalens Höstmarknad vilket innebär att hela köpmannaföreningen går ur huse och står utmed hela Göteborgsvägen i Sävedalen.

Flera av våra besökare hade antingen varit på marknaden eller var på väg dit och svängde förbi oss först.
Så jag tycker att det var både på gott och ont....

Jag hörde det ryktas om att Partille lokaltidning var här men själv såg jag dom inte alls, det återstår att se i tidningen på torsdag när den utkommer.
Däremot hoppas jag att det är sant, publicitet hjälper oss inför nästa år.

Nytt för denna gång var att vi hade lånat ett stort paviljongtält där vi hade Café Bäcksorlet.

Där serverades rykande het Linssoppa med Citronyoghurt och bröd, denna soppa gick åt som smör i solsken.
Naturligtvis fanns det även korv och bröd, kaffe, saft, bullar och kakor och det var en strykande åtgång på allt!

Sen om det berodde på att dom var hungriga och sugna eller för att vår café-ansvarige Nicklas var så charmig och service- minded får vi aldrig riktigt veta *ler stort*
 
Vi hade ett flertal tillresta säljare denna dag.
Ett par var från Borås och sålde nya smycken, barnkläder och leksaker.

Det kom även säljare från Alingsås, Floda och Guldheden. 

Hur många besökare det kom vågar jag inte sia om men uppskattningsvis runt 200 stycken cirka.

Det var en lyckad dag tycker jag, men en sak vet jag tills nästa gång......
Vi måste sätta ihop en arbetsgrupp!

 (Hyresgäster- Se uppmaning längre ner på sidan)


Fotona får tala sitt eget språk....

Klicka på bilden om du vill se den i större format.





Härmed kommer en uppmaning till er aktiva hyresgäster på Bäcksorlet, Länsmansvägen och Stärteredsvägen!
Vill ni ingå i en arbetsgrupp som främjar framtida loppisar i Stärtered och kanske till och med större evenemang såsom en Stärtredsdag hör av er till mig!
Skicka ett mail till: gardsloppisen@gmail.com
Eller ring 0704-196326 Camilla

Vi beräknar ha 1:a sammankallande mötet i mitten av november här hos oss.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar